visum

Nu har jag fått mina visum underlag!
och det är så mycket som måste göras


Första steget var att boka tid hos amerikanska ambassaden, vilket jag nu har gjort. Dock får man inte ha med sig mobil eller mp3, och jag ska vara där i flera timmar. suck. ska dit på den 3e juni.
Sen är det en massa saker som ska göras före jag ska till ambassaden:
  • jag ska fylla i ett DS-160 form som är typ tusen sidor.
  • på denna form ska också ett foto laddas upp. så den måste tas
  • 1050 kr ska betalas in på banken, irl, för att man måste ha ett kvitto
  • ska ringa skattemyndigheterna och få mitt personbevis.
  • dessutom ska jag fixa ett kuvert med frimärken a la 65kr
tror that's it!

Idag har jag ringt EF och frågat alla mina tusen frågor som kommit upp. Alltså, Caroline och Johanna på EF High School Year är världens snällaste. Thank you sooo much for all the help!
Dessa två tjejer ska jag också träffa på torsdag tillsammans med mina föräldrar på EF preparation mötet! AWESOME

well that's all for now!
xoxo
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0